Jumaat, 21 Ogos 2009

Takziah Dari Persatuan Persahabatan Abad Ke-21 Malaysia

Sabtu, 2009 Mei 02

Takziah Dari Persatuan Persahabatan
Abad Ke-21 Malaysia





Dicatat oleh M.A. di Sabtu, Mei 02, 2009

Label: alfatihah

11 ulasan:

Dhani berkata...

salam tahziah buat seluruh keluarga bapak abu samah.
p/s:- salam perkenalan bapak. terima kasih untuk blog ini. sebelum ni cuma bisa menggambarkan bagaimana keadaan di perkampungan sukhirin. dan sekarang dapat melihat sendiri di blog ini. terima kasih sekali lagi untuk paparan cerita menarik mengenai kg sukhirin dan perjuangannya!
2009 Mei 3 10:40

Djnascimanto berkata...
Seorang pejuang yang semestinya mendapat pengiktirafan bersama-sama dengan pejuang2 lain. Sungguh menyakitkn hati apabila wira2 negara dilihat sebagai musuh yang kejam. Hanya masa akan menetukan sebelum semua ini berubah apabila kebenaran berjaya menangani jentera propaganda kerajaan.... hasil daripada revolusi internet.
2009 Mei 3 17:01

Taring Padi berkata...

Salam...

Budi dan jasa Bung Sibar tak akan daku lupai...segala penat lelah bagi persiapan sewaktu di rumah beliau akan daku ingati...salam takziah buat Bonda Siti Norkiah Mahmud Baginda...sayang sayang buat bonda dan pimpinan yg lain jua...amin...
2009 Mei 25 16:28

Tanpa Nama berkata...

tahniah pimpinan PKM.explainkan sebanyak mungkin kebenaran yang didakwa oleh pihak anda agar dapat dinilai oleh masyarakat kini untuk dinilai kebenarannya.tunjukkan bukti2 yang tersimpan di dada n sanubari anda.nyatakan realiti pengorbanan sebenar anda agar diakyui dan diterima sebagai pejuang kemerdekaan.
2009 Mei 26 15:36

Poktehzul berkata...

Salam pak tuah.. dan takziah untuk Allahyarham abu samah mohd kassim.. bapak saya selalu bercerita tentang abu samah ni.. kebetulan pula dia berasal dari daerah tempat asal saya LANCHANG.. saya baru mengetahui berita kematian pakcik abu ni bila masuk blog ini.. saya kagum dengan pak cik abu. dulu dia pernah pulang ke kampung asal nya kg LANAR LANCHANG.. dan bapak saya pergi melawat dia.. saya abadikan pemimpin rejimen ke 10 di myspace saya.. www.mysapce.com/submarine_stone
2009 Mei 26 17:32

11E berkata...
Salam perjuangan kepada Bapak Mat Amin, Komander2, dan angkatan2 pahlawan Melayu sekalian.. Syabas diatas usaha dan susah payah kalian yg tidak terhingga. kami anak2 melayu amat menyanjungi pengorbanan kalian.. Meskipun di kala kalian mengangkat senjata menentang penjajah dulu kami masih belum melihat dunia, tetapi kami amat mengerti perjuangan kalian.. Kini kami berasa amat berbesar hati kerana dapat mewarisi hasil tinggalan kalian kepada anak bangsa.. Ilmu2 dan rahsia2 ttg bangsa Cina yg kalian tinggalkan kepada kami, kini dapat kami aplikasikan dalam kehidupan harian kami.. Kami amat menghargainya.. Jika Bapak tidak keberatan, dapatlah Bapak menulis sedikit tentang Bapak Rashid Maidin pula..
2009 Mei 27 14:03

Tanpa Nama berkata...

salam perjuangan,
akhirnya dapat juga saya menatap wajah abu samah yang memang terkenal dikampung saya di bentong sana...saya sendiri telah melawat rumah abu samah di paya lanar, lanchang dan melihat kesan2 peluru dirumah itu..apatah lagi anak saudara beliau adalah teman baik saya semasa menuntut dulu..bagi saya pak abu samah adalah wira yang cuba dikembumikan sebelum matinya...
2009 Mei 29 22:49

Tanpa Nama berkata...
Saya ingin belajar ilmu ghaib dari ...kalau kalau ada yang sudi memperturunkan!
2009 Mei 30 13:26

Tanpa Nama berkata...

Takutlah pada Allah jangan dibuat zalim dan kejam pada orang orang yang tidak berdosa hatta pada binatang sekali pun kita tidak boleh berlaku kejam dan zalim.

Misalnya anggota anggota pasukan keselamatan negara yang bertugas dengan penuh bertanggung jawab menjaga keamanan negara mereka ini telah menjadi mangsa kekejaman dan kezaliman sehingga
anak anak menjadi yatim, isteri menjadi janda,
ayah ibu kehilangan anak kesayangan.

Sesungguhnya doa doa orang orang yang dizalimi tiada hijab dan cepat dimakbul olih AllahTaala takutlah padanya akan pembalasan sama ada didunia atau pun diakhirat.

Olih itu kita sebagai manusia yang mengaku beriman kepada Allah renungrenungkanlah diantara kaca dan permata untuk dibuat perbandingan.
2009 Mei 30 22:40

Poktehzul berkata...

Kesan kesan peluru masih kelihatan di rumah lama pak abu samah di kg lanar mempateh LANCHANG.. menurut bapak saya pak abu samah mempunyai ilmu ghaib.. semasa dia pulang ke kampung nya dulu untuk melawat saudaranya yg meninggal dunia tiba tiba rumah nya telah di serang hendap oleh askar sehingga putus anank tangga kene peluru. terdengar suara pak abu samah berkata kepada askar "DAH ABIS PELURU KE" dan terus ghaib..
2009 Jun 9 11:56

Tanpa Nama berkata...

alfatehah
2009 Jun 29 23:48

Tiada ulasan:

Catat Komen