Pelajar Sekolah Darulssalam Melawat Pejuang Angkatan Lama

Rabu, 2009 April 22

Pelajar Sekolah Darulssalam
Melawat Pejuang Angkatan Lama





Satu rombongan pelajar tingkatan 6 Sekolah Darussalam mengambil masa sempena cuti sekolah melawat Pak Abdullah C.D. dan ibu Suriani di Kampung Chulabhorn Patana 12. Pak Abdullah C.D. 85 dan Ibu Suriani 84 masih sihat walafiat.

Para pelajar yang datang melawat merasa kagum dengan semangat perjuangan Pak Abdullah C.D., Ibu Suriani dan kawan-kawan lain dalam Rejimen Ke-10 yang dipaparkan di Muzium Sejarah Kampung Chulabhorn Patana 12.



Sekolah Darussalam adalah sebuah sekolah swasta, terletak di Bandar Tanjung Mas, Daerah Ranget, Wilayah Narathiwat. Sekolah ini selain menyediakan mata pelajaran Bahasa Thai, juga menyediakan pelajaran bahasa Arab dan Melayu. Beberapa orang pelajar dari Kampung Chulabhorn Patana 12 menuntut di sini.



Dicatat oleh M.A. di Rabu, April 22, 2009

3 ulasan:

ahmadnizamhamid berkata...

Sdr Mat Amin,saya mencari gambar foto pejuang manap jepun,ada didalam simpananan mana-mana pihak?jika ada mohon dihantar ke e mel saya.lanailestari@gmail.com.ada cerita tentang ibu dia yang akan saya masukkan ke dalam blog saya,insyaAllah.
pagi tadi saya sempat minum pagi dengan mak we miah (zamiah,alhamdulillah beliau sihat.banyak jg yang dibualkan.mak we Miah hanya tahu pemergian pak chu duwi hari semalam.pak ibrahim chik terakhir saya jumpa rasanya dalam 2 bulan lalu,juga sihat cuma masalah pendengaran.
2009 April 24 22:43

Mat Amin berkata...

Salam
Terima kasih kerana berkunjung ke blog ini dan juga maklumat yang disampaikan. Sila periksa emel saudara.
2009 April 26 07:35

el-salleh berkata...

Saudara Mat Amin,

Saya juga bermninat untuk mendapatkan gambar Manap Jepun, kalau ada.

2 Bagaimana dengan riwayat hidup Zainab Mahmud yang saya minta?

Salam dan terima kasih.

(el.salleh@gmail.com)
2009 April 28 08:55

Ulasan

  1. cik puan10:05 PG

    salam,
    saya sedang dalam pengkajian lebih lanjut tentang keturunan Manap Jepun....Saya mendapat info suami saya adalah dari keturunan beliau dan saya ingin mencari nama sebenar nama ibu beliau selain dikenali dengan Wan esah atau sekurang-kurangnya nama keluarga Jepun atau dari daerah mana di negeri jepun...demi anak-anak saya yang ingin tahu tentang salasilah keluarga mereka.

    cik puan (zik_zikry@yahoo.com)

    BalasPadam
  2. menantu adik manap jepun6:21 PG

    suami puan dari keturunan nasarudin atau napisah

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Muzium Sejarah

Barisan Gerila Malaya

Ibu Zaleha - Ketua AWAS Lubuk Kawah